2016. október 22., szombat

Sós-karamell

Sós-karamelles bonbon




Már nagyon régóta ki akartam próbálni a sós-karamelles bonbont is, mert mindenféle kivitelben szeretem, legyen szó csokiról, macaronról vagy egyéb sütikről. A mai napsütéses séta közben gyűjtöttem faleveleket és terméseket (mániám begyűjteni az ősz esszenciáit), és egyből a sós-karamelles bonbon jutott eszembe, mint napi megvalósítandó édesség-mámor, ami igazából nem is tipikus őszi édesség, mert számomra inkább a karácsonyhoz kapcsolódik. Egyetlen egy probléma van vele: elkezdi enni az ember, és nem lehet abbahagyni... 



Karamellkrém


Hozzávalók:
200 g étcsokoládé
2 g porított kakaóvaj
12 dkg kristálycukor
1,2 dl zabtejszín 
2 dkg margarin
3 dkg méz
fél teáskanál só
díszítéshez aranyszínű lüszter por és porított kakaóvaj 





Elkészítés:
1. A karamellkrém hozzávalóit összeöntöm egy tálba, és kb. 20 perc alatt összefőzöm lágy, folyós masszává. 
2. A kakaóvajat megmelegítem mikróban, majd temperálom és hozzáöntöm a lüszterport, és ezzel az egyveleggel kikenem a polikarbonát formát.
3. Temperálom a csokoládét, elkészítem a csokoládéhüvelyt.
4. A karamellkrémet kicsit felmelegítem, hogy könnyebben meg tudjam tölteni a csokoládéhüvelyeket, ezt követően kb. 15-20 percre a hűtőbe teszem, hogy a töltelék "megbőrösödjön". Ezt követően lezárom a bonbonokat.

Recept forrása: Nők Lapja Konyha Desszert II. évf. 3. szám



A fényes bonbon felület visszatükrözi az ablakokat :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése