2016. július 28., csütörtök

Csokoládés-diós "brownie"


Ez az egyik kedvenc nagyon csokis sütink, olyannyira, hogy nem volt ritka, amikor egy héten háromszor megsütöttem. A brownie azért van idézőjelben, mert az általam használt recept figyelmetlenségből született meg: a 20 dkg vaj/margarin helyett csak 20 gr-ot használtam fel. Amikor erre rájöttem, kipróbáltam az eredeti margarin mennyiséggel, de úgy nem ízlett igazán, túlságosan dominált a margarin íze, emiatt maradtam a véletlen receptnél, viszont így veszített a brownies jellegéből. A csokoládé nagyon passzol a dióhoz, főleg a tetejére szórt, sütés során enyhén megpörkölődött diódarabokhoz. 




Hozzávalók:
2 dl mandulatej
20 gramm vaj/margarin
5 dkg holland kakaópor
25 dkg liszt
22 dkg cukor
1 csapott evőkanál szódabikarbóna
5 dkg aprított étcsokoládé
1 dl tejföl
2 tojás
10 dkg darált dió
15 dkg durvára vágott dió a tetejére 


 

1. A mandulatejet, a margarint és a kakaóport egy lábasban addig melegítjük, amíg a margarin elolvad.
2. A lisztet, a cukrot, a szódabikarbónát, a felaprított csokoládét és a darált diót egy tálban elkeverjük, hozzáadjuk az olvasztott margarinos részt, majd belekeverjük a tejfölt és a tojást.
3. Tapadásmentes sütőpapírt helyezünk egy tepsibe, majd eloszlatjuk benne a tésztát, és megszórjuk a durvára vágott dióval.
4. 180 C-ra előmelegített sütőben addig sütjük, amíg felemelkedik (kb. 15 perc), majd 160 C-ra levesszük a hőmérsékletet, és kb. 20-25 perc alatt készre sütjük. 

Eredeti recept: Nők Lapja konyha desszert 1. évf. 1. szám, 36. o.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése