2016. szeptember 11., vasárnap

Whiskey vanília bonbon

Whiskeys vanília bonbon 




Tegnap gyorsan összedobtam egy kis mennyiségű bonbont, aminek a töltelékéhez a kedvenc almás pitémhez való whiskeys krém receptet használtam fel. Természetesen most is tejmentes a recept, és a lágy vanília-mandulatej kombó jól harmonizál a kicsit markánsabb whiskeyvel. Legközelebb pedig muszáj leszek a whiskeyt csokoládé ganache-sal kipróbálni...



Hozzávalók:
0,5 dl víz
20 gr cukor
1 tojás sárgája
1,5 dl mandulatej
fél csomag vaníliás pudingpor
whiskey ízlés szerint
100 gr étcsokoládé a bonbonhüvelyhez

  


Elkészítés:
A vízből és a cukorból cukorszirupot főzök, közben a tojássárgát elkeverem a mandulatejjel (lehet tejszínt is használni, és azzal sűrűbb lesz az állaga) és a pudingporral. Ha elkészült a cukorszirup, akkor egy kicsit a mandulatej keverékhez öntök, elkeverem, majd az egészet visszaöntöm a cukorsziruphoz, és addig keverem, amíg be nem sűrűsödik. Miután kihűlt a vaníliakrém, hozzákeverem a whiskeyt. Jack Danielst használtam, és kb. 1 evőkanálnyit tettem bele, hogy jó whiskeys íze legyen.
A bonbonhüvelyt a szokásos temperálási módszerrel készítettem el, és két fajta szilikonos bonbonformába öntöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése