2016. szeptember 4., vasárnap

Limoncellos lemon curd bonbon

 Limoncellos lemon curd bonbon



Sohasem szerettem a citromkrémet desszertekben, mindig is snassz, fantáziátlan volt az íze számomra, illetve csak volt! Tavasszal hozott az unokatesóm, aki kint él Észak-Olaszországban, limoncellokrémes húsvéti kalácsot, ami annyira finom volt, hogy a nagy részét én pusztítottam el. Akkor határoztam el, hogy ezt ki kell próbálnom bonbon formájában is. 
A limoncello egy olasz tradicionális citromlikőr, ami az itáliai Amalfi-partvidékről származik. Limoncellot sok helyen gyártanak, azonban csak a gyártócégek 20%-a használ igazi citromot, a többi csak citromport (sohasem tv-zünk, de a paprika tv-t alkalmanként bekapcsoljuk, mert nemcsak sok süti ötletet és receptet láthatunk, de különböző országok gasztronómiáját, és annak történetét is megismerhetjük).
A limoncellot szintén ajándékba kaptuk Olaszországból a legjobb barátnőmtől, és alig vártuk, hogy megkóstoljuk. Sajnos számomra nagy csalódás volt, mert a behűtés ellenére is iszonyatosan tömény cukor az egész, és csak a végén érezni valami kis citromot, én pedig arra az igazi édes-savanykás ízre számítottam, de csak a cukor dominál.


Gondolkodtam, hogy milyen legyen a citromos töltelék, amivel felturbózom a citromlikőrt, mert a limoncellokrém receptek nem igazán voltak szimpatikusak, és akkor jött az ötlet, hogy a lemon curd, vagyis az angol citromkrém legyen az alap, mert már úgyis ki akartam próbálni pite formájában.  És ez volt a legjobb ötlet, mert új kedvenc bonbon született, az étcsoki nagyon jó párosítás az édes-savanykás citromkrémmel. Ezt jól szemlélteti, hogy Rol, aki nem olyan chocoholista, mint én, egymás után kapkodta be a bonbonszemeket. 
Reggel elkészítettem a limoncellos lemon curdot, amit forrón ráöntöttünk a tegnap készített citromos mini kuglófra, aminek a felületét előzetesen összeszurkáltam egy fogpiszkálóval, hogy a citromkrémet jól magába szívja, és így reggeliként is nagyon finom volt. Azt hiszem ez a citromkrém örök kedvenc lesz, már alig várom, hogy pitét, tartot és egyéb finomságokat kreáljak belőle. És rá kellett jönnöm, hogy eddig rossz helyeken, rosszul elkészített citromkrémes desszerteket kóstoltam...



Hozzávalók (kb. 12 db nagyobb bonbonhoz):
3 citrom héja és leve
3 db tojás
15 dkg cukor
15 dkg vaj
limoncello ízlés szerint
200 gr min. 60%-os étcsoki

Elkészítés:
A recept szerint lereszelem a citrom héját és kifacsarom a levét. A citromlét összeöntöm a cukorral, hozzáöntöm a felvert tojásokat, és vízgőz felett addig kevergetem, amíg be nem sűrűsödik, majd leveszem, hozzáöntöm a limoncellot (én kb. 0,5-1 dl-t adtam hozzá), elkeverem, majd a szobahőmérsékletű vajjal is eldolgozom, és hagyom kihűlni. Krémes állaga, és nagyon citromsárga színe lett, amit szerettem volna megörökíteni, de ahogy félbevágtam a bonbont, nem valami esztétikusan tört...
A csokit temperálom hőmérős, kakaóvajas módszerrel, és bonbonhüvelyeket öntök belőle, hagyom megszilárdulni, majd megtöltöm a limoncellos citromkrémmel, és újramelegítem a csokit, amivel lezárom a bonbonok alját. 
Ez persze nagyon le van egyszerűsítve, de video formájában itt minden hasznos információ megtalálható a töltött bonbon készítésével kapcsolatban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése