2020. november 14., szombat

Mogyorós pohárkrém


Nem tudom, ki hogy van vele, de mindjárt itt van az év legvarázslatosabb időszaka, a karácsony, és én már rendesen rá vagyok pörögve, olyannyira, hogy a lakásban előkerültek - mit előkerültek? helyükre kerültek! a diótörő figurák, hintalovak és az ünnepi világítás a dekoráció részeként. Persze ilyenkor szoktak az emberek rácsodálkozni: "nem túl korai ez még?", "hol van még a karácsony?!", "így elveszti a karácsony a varázsát". Mit veszti el a varázsát?! A varázs benned van, bennünk van, persze, ha Grincs vagy, akkor mindegy, mert a karácsony szelleme helyett csak giccsel, nyűggel és felhajtással fogsz találkozni :)  

Bemelegítésként a karácsonyi variációkra elkészítettem ezt a glutén- és tejmentes pohárdesszertet, és nem is lett olyan rossz. Mi sem bizonyíthatja jobban, hogy a tesztalanyok 5 perc alatt elpusztították, így feleslegesen ajánlottam fel az elején, hogy az üvegnek van teteje is, és el lehet vinni a maradékot, ha nem megy be egyszerre :D 

Hozzávalók 2 személyre:

Piskóta réteg:
ez a süti alap, maradékból is tökéletes
vegán mogyorókrém

Tejszínhab réteg:
200 ml vegán tejszínhab
1 cs.    habfixáló
vanilincukor ízlés szerint

Mogyorókrém réteg:
2,5 dl    mandulatej
fél cs.    vaníliás pudingpor
10 dkg    margarin
vegán mogyorókrém ízlés szerint

Tipp:
1. Tetejére díszítésként mehet tört mogyoró, csokigolyók, csokoládéreszelék stb. ízlés szerint
2. A kóstolók javaslatára legközelebb mogyoródarabokat is teszek a krémbe, hogy legyen mit ropogtatni

Elkészítés:
Elsőként elkészítem a mogyorókrémet: 1 dl mandulatejben elkeverem a pudingport, a többi mandulatejet pedig felteszem forrni, és amikor forr, hozzáadom a puding keveréket, és besűrítem, ezt követően pedig hagyom kihűlni (cukrot nem teszek bele, mert a mandulatej és a mogyorókrém is édes), de közben alkalmanként megkavarom. Ha kihűlt a puding, robotgép segítségével kihabosítom a margarinnal és a mogyorókrémmel, utóbbit nem sajnáltam, jó sokat adagoltam bele.

A vegán tejszínhabot magas fokozaton robotgéppel elkezdem kavarni, és kis idő után hozzáadom a vanilincukrot, tovább kavarom, és amikor kezd sűrűsödni, akkor adom hozzá a habfixálót, és ezt követően a megfelelő keménységig kavarom.

Gluténmentes vaníliás piskóta alapot használtam, amit még jól megkentem mogyorókrémmel, és ezt követően rétegeztem felváltva mogyorókrémmel és tejszínhabbal, amíg tele nem lett az üveg. A tetejét meg lehet szórni kis színes csokigolyókkal, mogyoróval, sajnos nekem egyik sem volt itthon.


Nyúlánkság ameddig a szem ellát, bűnrossz nyuszitól Nyúl Péterig

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése